İçeriğe geç

Takipte · 2 sa önce

2027 asgari ücretinde sıradaki adım aralık toplantısı

Komisyonun aralıkta yapacağı görüşmelerde ücretin belirlenmesi bekleniyor. Toplantılarda geçim koşulları, ekonomik göstergeler ve işveren maliyetleri değerlendirilecek.

2027 asgari ücret için masadaki zam senaryoları

2027 yılında uygulanacak asgari ücreti belirlemek üzere Asgari Ücret Tespit Komisyonu aralık ayında toplanacak. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Vedat Işıkhan’ın açıkladığı takvim öncesinde olası zam oranları gündeme gelirken, henüz resmî bir artış oranı açıklanmadı.

2026’da net asgari ücret 28 bin 75 lira 50 kuruş, brüt ücret 33 bin 30 lira olarak uygulanıyor. Ücretten yüzde 14 SGK primi ve yüzde 1 işsizlik sigortası primi kesiliyor; asgari ücret gelir vergisi ve damga vergisinden istisna tutuluyor.

Mevcut net ücret üzerinden yapılan hesaplamaya göre yüzde 25 zam halinde net asgari ücret yaklaşık 35 bin 94 liraya, brüt ücret 41 bin 287 lira 50 kuruşa çıkıyor. Yüzde 30 artış senaryosunda net ücret 36 bin 498 lira 15 kuruş, brüt ücret 42 bin 939 lira oluyor; bu artış net maaşa aylık yaklaşık 8 bin 423 lira ekliyor.

Yüzde 35 zam yapılması halinde net ücret yaklaşık 37 bin 902 liraya, brüt ücret 44 bin 590 lira 50 kuruşa yükseliyor. Yüzde 32,5 artış öngören ara senaryoda net ücret yaklaşık 37 bin 200 lira olarak hesaplanıyor. Bu tutarların tamamı varsayımsal hesaplamalara dayanıyor.

Komisyonda kamu, işçi ve işveren temsilcileri yer alacak. Görüşmelerde çalışanların geçim koşulları, ekonomik göstergeler ve işveren maliyetleri değerlendirilecek; belirlenecek ücretin 1 Ocak 2027’den itibaren uygulanması bekleniyor.

Zam, işverenlerin çalışan başına toplam maliyetini de değiştirecek. 2026’da imalat sektöründe beş puanlık SGK prim indirimi uygulanan işyerlerinde bir asgari ücretlinin aylık işveren maliyeti 39 bin 223 lira seviyesinde.

 
Yakın Takip Muhabir.App platformu üyesidir.